fredag, november 10, 2006

Näsflöjt

Igår kväll skulle jag spela en truddelutt på en näsflöjt vi har liggande därhemma. Jag fick huvudvärk. Ändå spelade jag inte hårdare än jag normalt andas. Och jag har fortfarande ett lätt tryck i huvudet sedan dess. Näsflöjtar är uppenbarligen farliga

Inne på Sveriges Näsflöjts Orkesters (
snor.nu) hemsida kan man utsätta personer för den behandling jag gav mig själv (fast bara bildmässigt). Varför inte testa med Idi Amin, Adolf Hitler eller Fredrik Reinfeldt, för att ta några exempel. Eller kom på en egen.

Mina tafatta flåsningar lät inget vidare. Antagligen hade jag behövt lektioner. Och faktiskt,
man kan hitta videolektioner i näsflöjtning inne på samma hemsida.
---
Andra bloggar om: ,
Pingat på Intressant.se

2 kommentarer:

malin sa...

Så folk ÄGER alltså näsflöjtar på riktigt? Snart påstår du väl att någon faktiskt äter palt!

Anonym sa...

Malin: En näsflöjt skulle du säkert kunna tillverka av papp eller nåt, så äger du också en. Palt äter nog ingen, men jag skulle vilja prova.