lördag, december 09, 2006

Bionda (La)

– Ingen ska kunna säga att jag har stulit någon annans namn. Nu heter jag Bionda. Nu är jag Bionda.

Så säger Linda "Bionda" Rosing. Hon har ansökt hos folkbokföringen om namnbytet. Men, tänker jag, kostar inte namnbyten pengar? Bionda har ju inga pengar.

Och en annan sak. "Bionda" - eller "La Bionda" - är ju faktiskt en seriefigur. Hon är en italiensk seriefigur av Franco Saudelli, som visserligen är ganska lik våran Linda, men är Franco tillfrågad?


Bionda
---
Andra bloggar om:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen, Johnny: Qcyazuia är det hon borde kalla sig.
...sen börjar vi nog lite till mans bli lite bekymrade över ditt intresse för henne. Hon är upptagen, ska du veta.

Anonym sa...

Ingen ska komma och säga att hon inte går in stenhårt för alla sina nya projekt. Tyvärr verkar hon ju ha tålamod som ADHD-unge. Eller vadå tyvärr, det är nog rätt bra (för oss) trots allt...

Anonym sa...

Det är inte särskilt hög bondagefaktor på Linda Rosing, men det kanske är blondage det handlar om?

Anonym sa...

Sjörövarfabbe får inte plats i handväskan.

Anonym sa...

Första gången du lägger till/tar bort namn så är det gratis. Vill du sedan ändra mer så kostar det någon tusenlapp!

Anonym sa...

pf: Men DU är alltid snabbast på att kommentera när jag skriver om henne. ;-)

pontus: Ärligt talat - det är synd om henne. På en massa vis.

magnus: Hehe - ordvitsar gillar vi.

desirée: Jorå, numera.

kattis: Sedär! Jag försökte faktiskt kolla upp saken, utan att lyckas. Tack.