tisdag, december 19, 2006

De sista länkarna

Alla sidor på nätet måste ha en sista länk. En länk måste vara den första, och en den sista. Men vilken länk är egentligen den sista? På "Lilla mopsans krypin på nätet" och dylika hemsidor är det nog lätt att hitta den sista länken. Det finns antagligen inte så många länkar, och man bara tar den sista länken på den sista sidan.

På de stora morgon och kvällstidningarna får man tänka annorlunda. De funkar lite som bloggar - de färskaste sakerna pressar ner de mindre färska. Det man kan göra är att man kallar den nedersta länken på framsidan för den sista länken. Då blir det genast lättare.

Varför man skulle intressera sig för den här frågan är svårt att svara på. Tanken bara dök upp i huvudet. Det kan ha varit en ping som skickades upp i hjärnan från anal-proben som installerades vid min senaste UFO-hämtning. Hur som helst - här är de sista länkarna (jag räknar inte med annonser):

Aftonbladet: Tipsa oss.
Expressen: Vill du annonsera?.
Dagens Nyheter: RSS.
Svenska Dagbladet: Övrig kontaktinformation>.


---
Andra bloggar om:

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nog inte blivit anal-probad på länge, för jag hänger inte med alls!
(Men var snäll och förklara inte ändå)

Anonym sa...

salt: UFO-varelserna sätter dit en sån på alla som blir hämtade. Man har inte varit med om en "äkta" Alien Abduction förrän man har blivit probad.

Anonym sa...

Ojdå, jag trodde det var jultröttheten. Den verkar ha kommit nu.

Anonym sa...

desireé: Den med.

Anonym sa...

jag har länkat till dig nu. Hoppas det var okej. Men det blev inte den sista länken.

Anonym sa...

hoppas betaförflyttning går bra så att dessa INTE blir de sista länkarna :-)

lisa sa...

Oj, konstigt. det är jag som är den anonyma...
/Lisa
www.buskisblog.blogspot.com

Anonym sa...

mr j: Förflyttningen är småpysslig, men det går.

Lisa: Och vad snällt du skrev :-)