onsdag, januari 24, 2007

Det är bara Zoo fel

Idag kryddar Aftonbladet våra liv med en artikel om djursex, och illustrerar med en skärmdump.



Jamen vad är det för fel på på zoofilerna (förutom det uppenbara)? Jag har fått lära mig att man börjar en mening med stor bokstav. Och så bör man väl helst inte blanda in engelska bokstäver när det finns svenska motsvarande. Och så bör man helst inte särskriva.

Inte: lassie's Tidelag Site
Utan: Lassies tidelagssida (möjligen tidelags-sajt)

Eller nåt. Å andra sidan var jag aldrig någon stjärna inom ämnet svensk grammatik.

Vidare läste jag i artikeln att "sju procent av alla män haft sexuellt umgänge med djur". Det blir rätt många det. Jag googlade på "7 procent", och såg då att "Sju procent av svenskarna har valt bort den fasta telefonin och ringer enbart med mobiltelefon". Nu vill ju jag inte vara nån storebrorstyp som samkör register och sånt, men tänk - bara tänk - om det är samma personer!!!
---
Andra bloggar om:

4 kommentarer:

crrly sa...

Haha, vad du är rolig. Värsta språknörden! :D

Precis så där tänker jag alltid, ju. Eller nä. Inte nu, till exempel. Man blir väl avtrubbad... :-/

stationsvakt@gmail.com sa...

crrly: Jag är egentligen alldeles, alldeles för dålig på språk för att vara en äkta språknörd.

rigg sa...

Men min gamla svenskafröken skulle ha gett dig rätt! Förresten, har du tänkt på att man snart kan hitta stationsvakt när man googlar på tidelag? grattis, du har just ökat läsarantalet med 7% ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Jag testgooglade. Jag är långt, långt borta från toppen som tur är.