tisdag, januari 23, 2007

Hatbloggar

Det kan inte hjälpas, jag gillar hatbloggar. Eller gillar och gillar - jag gillar att läsa dem. Särskilt mycket gillar jag när deras åsikter ligger långt från mina egna. Själva grejen är att man får hata. Att man får ha en röst.

Missförstå mig inte. Jag gillar inte när hatet riktar sig mot en person.. Mobbing på nätet finns det redan tillräckligt av, och att få en hel bloggs hat sköljd över sig önskar jag ingen. Nej, snarare då hatbloggar mot företeelser och stora mäktiga saker.

Jag har stött på en och annan genom tiderna, men dumt nog kommer jag inte på nån just nu. Nån gång måste jag lära mig att spara favoriter ordentligt. Men en vet jag, jag hittade den nyss: HATA SL (men jag kan inte gå i god för den, för jag har inte hunnit läsa så mycket).
---
Andra bloggar om: ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar nog ändå kreativa bloggare bäst. Man blir liksom smittad, av kreativiteten.

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: Man kan hata och vara kreativ på samma gång. :-)