fredag, januari 19, 2007

Sajtsnurrigt

Jag är inte helt på det klara över vad en så kallad "sajtsnurra" är för någonting. Men det finns de som är det.

Ronny´s heta hörn avslutar rapporterar om sitt sajtsnurretest:
Hur många gånger din sida visas bestämmer du själv genom klickningar, och jag kan tala om att det är inte bara kul att sitta och klicka för att få flera besökare!!!

Plockat ur Fuskbloggen:
Sajtsnurran tickar på, nu inne på den 37:e timmen utan avbrott. Skärmen är dock inte så lite nerskräpad, och vad antivirus- och adwarekollarna hittar i kväll törs jag knappt tänka på.
---
Andra bloggar om: ,
---
Update: Fuskbloggen förklarar vad en sajtsnurra är.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Läs om det jag har valt att kalla Sajtsnurran.

Den sköter sig själv och ger uppåt 2.000 sidladdningar på ett dygn. Netto efter återkommande besök blir det styvt tusen unika besökare att yvas över.

stationsvakt@gmail.com sa...

herr w: tack, då vet jag.

CV sa...

Kan inte bloggtoppen och de andra portalerna se om en blogg har tusentals besökare på det sättet?
Jag tycker det är skillnad på om det är ett sidbyte där du själv manuellt klickar på andra bloggar och hemsidor för att få lika många klick hos dig, då är det nästan att jämföra med googleträffar.

Men om det är ren autosurf tycker jag det är fusk.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

Ronny har inte lagt av. Det skrev han inte heller, upptäckte jag.

frktjatlund sa...

Snurrigt! Vad får man ut av fiktiva besökare mer än pengar. Men det kanske är tillräckligt för somliga.

stationsvakt@gmail.com sa...

cv: Det kanske borde startas en egen kategori på bloggtoppen som handlar om besöksjakt?

herr w: Jag såg det också.

frk: Kanske lockar folk - som trycker på google ads?