tisdag, januari 09, 2007

Stavat

Ibland känner Google inte igen det man skriver, och föreslår då något annat, som kanske stämmer in bättre.

Mona Sahlin

Google brukade förresten alltid föreslå situationsvakant när jag skrev in stationsvakt, men det verkar de ha slutat med nu.

Mona-googlingen ovan var falsk, ska jag väl säga. Jag var nämligen en sväng inne på The Generator Blog nyss, och hittade då en generator som genererar just såna här google-föreslåenden. Det hade fyllts på med en hel del generatorer (ja vad tusan det nu heter på svenska), varav flera var ganska fyndiga.
---
Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Google gillar inte mitt nick heller. De föreslår plastfarmor i stället. Nån sån finns inte i vår närmiljö, kan jag berätta. Men barnens farmor finns. Och det är inte vem som helst.

Styrka, kärlek och engagemang är bara förnamnen

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Sedär. Värsta bloggfamiljen.