fredag, januari 05, 2007

Video Avatar

Det här skriver jag till mig själv - så jag kan tanka hem programmet när jag får tid i helgen. Jag kunde i och för sig ha mailat adressen till mig själv, men jag ville bjuda på den här (som jag tror att det är) godbiten.



Video Avatar är ett program som gör animerade giffar från filmer. Det verkar gå ut på att man importerar en filmsnutt, och sen ramar in den snutt ur filmen man vill göra till animerad gif. Det låter ju toppen.

Jag har gjort sånt här förut, men då har det handlat om att jag har sparat filmsekvenser som bilder (i bmp-format) medelst Virtual Dub, och sen lagt ihop dem i olika animeringsprogram. Det här verkar vara mycket smidigare.
---
Andra bloggar om:
---
(Hittade Video Avatar på
Leecher's Lair)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den kostar närmare 40 dollar. Såg du det?

stationsvakt@gmail.com sa...

What!!!??? Nä, det såg jag verkligen inte.

Plastfarfar sa...

$39.95 för att vara exakt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Det finns "Free version":
http://www.geovid.com/download/videoavatar.exe

Plastfarfar sa...

Jag undrar det. Läs här:

Once you have purchased the product by filling in the online order form, a license will be sent to you via email to register the software for use after short delay for verifing your billing info.

Det viktigaste:
You may download software before or after you complete the purchase process

Du kan nog inte få igång det utan att ha köpt nyckeln.

stationsvakt@gmail.com sa...

Men det står ju även:

"Download free version and you will see the results!"

"Free version" borde ju betyda free? Åtminstone tycker man det.

Plastfarfar sa...

Det missade jag. Hoppas att gratisversionen kan det du vill.

(Eller gör jag det? Hela jämrans Stationsvaktsbloggen full av animerade Giffar är inget iaf jag ser fram emot)

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag har testat nu. Det visar sig att gratisversionen lägger en logga i nerkant på bilden.