tisdag, februari 20, 2007

Barnteckningar som fotografier

Barnteckningar finns i sin egen verklighet. Om den där kludden uppe i hörnet ska vara en fjäril - då ÄR det en fjäril. Och om monstret som har femton ögon är pappa - då ÄR det pappa. Barnteckningar finns i barnens verklighet. En verklighet som är bra mycket mer fantastisk än vår. Men hur skulle det se ut om man försökte återskapa en barnteckning? Någon (en korean vid namn Jung Yeon Doo) har tagit reda på det. Han har omsatt barnteckningar till fotografier. Fantastiskt.
---
Andra bloggar om: ,
---
Via Google Blogoscoped.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig idé :)

Vanja sa...

Jag ska höra med honom om han har lust att åta sig mina också.

stationsvakt@gmail.com sa...

sara: Visst är det!

vanja: Är dina teckningar? Jag trodde det var foton. ;-)

Hanna sa...

Jag bara måste säga att jag tycker du är helt fantastisk! Du hittar så mycket fint, underligt, intressant, avskyvärt, gulligt, äckligt och fantastiskt som jag aldrig någonsin skulle hitta på egen hand. Varje gång jag går in på stationsvakt kan jag vara säker på att känna något.

Och det är bra. Tack ska du ha för det.

stationsvakt@gmail.com sa...

stursk: Tack tack. :-)
Men jag ska inte ha nån ära för det mesta jag hittr. Jag har bra prenumerationer i min Google Reader, helt enkelt.