torsdag, februari 08, 2007

Blogg-organismer



Åsiktstorpeden förklarar ordet "parasitbloggare":
Parasitbloggare: En bloggare utan egen blogg. Personen använder istället kommentarfunktionen på andra bloggar för att blogga.
En parasit inom zoologin är ju en objuden organism, en fasthäftad vampyr. Som tur är har min blogg inga såna. Däremot dras jag med ett par andra organismer: "Molly" och "magnus". Deras förhållande till min bloggkropp förklaras bäst på Wikipedia under rubriken "Symbios":
Symbios talar man om då olika organismer lever tillsammans i ett förhållande där båda parter drar nytta av den andra.
De är alltså motsatsen till parasitbloggare. De befruktar mina kommentarer, håller dem flytande och levande - tillför. Det gäller alltså, som bloggare, att hålla sig med rätt sorts organismer.
---
Andra bloggar om: , ,
Pingat på Intressant.se

18 kommentarer:

Magnus Carlbring sa...

är bloggren en egnen existensform det undrar jag nu yo

okcså grips av insekct

herregudrun

herregudrun är den digellitala verkeligheten verkelig

herregudrun finskc alltning som finskc

känslan av att varan del av en fiktion avtar när man blir en avatar

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Känslan av avatar avtar, om man sin avatar avdagatar.

Anonym sa...

Hej! Huuuh... Jag blev först "dödsförskräckt" och tänkte att "Herregud, är jag en PARASIT??!!" Men så läste jag vidare... :-)Menar du det du skriver eller...snyft!... är du ironisk??
Ärligt talat: embryo, är han en bluff? Alltså, är han dyslektiker eller skojar han...??
M v h Molly icke-parasiten Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jag är inte ironisk. Dessutom tror jag att jag är minst ett år för gammal för att tillhöra Den ironiska generationen.
Embryo är nog vad som bäst beskrivs i doktor kosmos-låten "På låtsas och på riktigt":

"Då kom en kille & fråga, "är ni på låtsas, eller är ni på riktigt?"
Då sa jag "du kan du fatta, vi är på låtsas & vi är på riktigt".

Embryo gav en egen förklaring på sin blogg: Här.

Magnus Carlbring sa...

dyslexi är ett funktionshinder

embryo är en funktion

kazarnowicz sa...

Johnny, huvudet på spiken. Jag har uppdaterat min post.

Anonym sa...

Jag föredrar att se på mig själv som en blogglös smygbloggare.

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Om man dissar din funktion - blir den då disfunktionell?

Micke: Såg det. Parasitbloggare är för övrigt ett skönt ord.

Ulla: Starta en blogg!

Anonym sa...

Hihi! Jag ser Ulla som min egen lilla gästbloggerska! Hon får gärna breda ut sig eftersom man gärna vill veta lite grann om de människor som man pratar med titt som tätt.

Men nån parasitbloggare har jag inte hos mej!

Anonym sa...

Du har helt rätt. Vem vill ha parasiter?

Anonym sa...

Tack, kära Salt, för ditt stöd!

stationsvakt@gmail.com sa...

salt: man har sina hustomtar. :-)

desiree: Man slipper gärna.

Lisa sa...

Johnny, det där var underbart!
jag har haft en massa stammisar i mina kommentarer.

Att se dem som parasiter är hemskans trist. I en del fall kan en stamblog fungera kuvös för potentiella bloggare.

Magnus Carlbring sa...

yakci

det är som i aliendvden alltihopra det liggre små äkceliga ägg okcså flåsrar okcså dunkcrar i mörkcret

dom kallras för bloggrare

okcså stikcrer man huvududet i dom hopprar dom upp också fastnrar: aaaaaaaaaaaaaaargh

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: Eller hur. Såvida folk är trevliga får de ju kommentera järnet. Det trista är att dessa kommentatorer ofta skriver bättre kommentarer än själva posten de kommenterar.

Embryo: Och då säger man: "Äsch, en sån där älg igen".

Magnus Carlbring sa...

jag trykcer det kommrer att bli superjobbrigt när jag kastrar mej upp på frukcostbordret för att jag har magsmäsrtror okcså tittrar en nyliberalistiskc tonåring i trettioårsåldrern upp ur magen på mej okcså skrikrer: frihet änteligen frihet

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Så går det när man sväljer bloggar(e) helt och hållet.

Anonym sa...

var har du hittat bilden påå parasiten? Finns den i verkligheten? Vet du vad den heter? MKT intresserad!!!