måndag, februari 26, 2007

Har jag sjangserat ?

YouTube har några "Safety Tips". Om man känner att man är på gång att kliva över den alltför hudfärgade linjen kan man läsa dem. Där står det till att börja med:
The first thing everyone needs to know is that YouTube is NOT for people under the age of 13.

Jag tycker att det är en okej riktlinje. Barn under 13 kan gott få slippa se en massa snuff-mord och hårdporr. Men YouTube själva sitter inte och tittar igenom varenda film folk skickar upp, istället har de nåt som heter flaggning. Folk kollar på ens film, och tycker de att den har ett "inappropriate" innehåll så flaggar de. Då tittar YouTube igenom filmen, och i de flesta fallen åker filmen i soptunnan, och man får ett mail om saken. Det här mailet fick jag:
After being flagged by members of the YouTube community and reviewed by YouTube staff, the video below has been removed due to its inappropriate nature.

This is the second video removal notice for your account—if you receive one more, your account will be permanently disabled and all of your previously uploaded videos will be taken down.

Jag lade upp filmen på Daily Motion istället, och den kan beskådas ett par poster bakom denna. ÄR den så farlig? Är den det? I mina ögon var den inte det. Men nu tycks jag ha blivit varnad två gånger (minns inte den första), så något tyder ju på att jag har blivit härdad - att jag inte längre ser det olämpliga i det jag skriver och visar upp.

Är det så? Jag vill ha svaret på det. Har min blogg börjat närma sig internets undervegetation, och nu krälar bland de andra krypen därnere? Snälla, säg till om det är så - jag vill ha en familjevänlig blogg ... men det kanske är så att jag inte är så familjevänlig som person, och då blir det svårt. Då får man säga till mig att skärpa mig.
---
Andra bloggar om:

11 kommentarer:

Anonym sa...

Johnny, du vet väl att det inte finns kvinnor med bröst i USA?

Du chockade en hel nation.

Anonym sa...

Välkommen till Schymans och den kristna högerns samhälle!

Hur som helst, vackra japanskor.

stationsvakt@gmail.com sa...

naseer: Det kändes fan så.

bb: Tack. :-)

Anonym sa...

Youtube måste rätta sig efter amerikanska lagar, därav förvirringen från vår sida.

stationsvakt@gmail.com sa...

Mickey: Det skumma är ju att det strömmar en jävla massa knepig porr ut på nätet. just från USA.

Martin Klasch sa...

Johnny!! Det var f-n det värst jag sett! Skärp dig för f-an!

Allvarligt talat så vet du väl att tuttar inte funkar på YouTube??

Jag hade en rolig videosnutt med en tjock tjej med jättetuttar. Hon sprang nerför en grön kulle till intromusiken till Lilla huset på prärien. Jättetuttarna svängde och hoppade och hon så jätteglad ut. Den åkte. :(

Anonym sa...

Visste du inte att amerikaner är känsliga för hud? I så fall är jag förvånad.

Anonym sa...

Jag tycker filmen är rätt obegriplig. Varför går dom omkring sådär för?

Anonym sa...

Nej modebloggsinlägget var definitivt inte familjevänligt. Kanske därför jag uppskattade det;-)

Anonym sa...

Ja, jag är ju rätt person att komma med råd. Som på en månad visat en närbild av snippa och senast i går lade ut två bilder på snoppar. Ändå anser jag mig vara väldigt anständig. Med svenska mått mätt. Den svenska synden är något man stolt ska värna om, ungefär som med Allemansrätten.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Jo jag borde veta bättre. Men vad är det för typer som håller på och flaggar egentligen?

pf: Jo jag borde veta bättre.

Desiree: Fängelsemotion. Frågan är varför de måste vara nakna.

myyzz: Tack. :-)

Jontas: haha - DU har verkligen sjangserat.