tisdag, februari 27, 2007

Klippa ut



Ovan har vi en bild från bloggen Gravallvar. Faktiskt, vad den sista dödskallen föreslår är exakt vad jag har gjort. Inte i år, och inte förra året. När jag tänker på saken har jag inte varit på bokrean på flera år. Men för många år sedan köpte jag några billiga böcker i just det syftet.

Det var innan mailens tid. Nu är nästan alla (och jag med) alldeles för slöa för att skicka brev och kort. Därför skulle det säkert vara extra upposkattat om man gjorde det. Varför köpa fula vykort, när det finns så fina bilder i böcker? Bara att klippa ut, klistra fast på styvt papper och skicka iväg. (glöm inte frimärke)
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha. Men snälla Johnny, om du ska klistra och klippa och dona blir det ju ÄNNU mer jobb!! Du påstår ju att ni redan ÄR slöa... Ja, jag skickar i alla fall julkort och även andra kort. Vad då "fula" kort??? Det finns ju fullt med snygga kort... Vad har ni egentligen för utbud i den "bonnhåla" där du bor??
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly. Hela grejen är ju att det är tusen gånger roligare att både ge och få egentillverkat ju.

Anonym sa...

O.k. då... Jag ger mig...
:-) Molly G.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Nä, ge dig inte. Om alla tänkte som jag skulle vykortsbranschen dö ut.