tisdag, februari 27, 2007

Vad är det där för en proggare?

Vad är det där för flummig typ? tänkte jag. Eller rättare - jag tänkte inte alls. Jag bara registrerade nån slags proggare med kamera. Man reagerar ju undermedvetet när attributen finns där: Kamera, halvlångt flottigt hår. Tre veckors skäggstubb. Vänstervriden fotograf blir summan. I den summan ingår rödvinskvällar, gitarrplinkande och allmän antirojalism. Lite fri sex, liksom. Progg, helt enkelt. Men vem var denne proggare egentligen?
---
Andra bloggar om: , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog mycket konservativt att vara proggare idag, eller väldigt inne eller nåt.
RS
kulturbloggen.com

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Och till och med progg är ju helt fel ord.

Anonym sa...

Jag får inga proggvibbar alls, då ska det vara skägg!
Prinsen är istället som hämtad ur ett åttiotalsäventyr - möjligen ett politiskt medvetet sådant. Men helt klart mer muskler än gitarr.

stationsvakt@gmail.com sa...

anonym: Kan vara så. Min iakttagelse byggde på en ögonblicksbild.