söndag, mars 25, 2007

Bloggbilder i Picasa

För en eller ett par veckor sedan läste jag mig till att de bilder man har postat i sin Bloggerblogg (sedan december), hamnar i ens Picasa. Jag tyckte att detta verkade skithäftigt. Men hur jag än letade så hittade jag inget sånt album.

Nu, för en stund sedan, kom jag på: Fan om jag ändrar språkinställningarna till engelska ... Jag gjorde så. Sedär! Just det jag ville skulle hända hände. Jag fick ett sånt album. Tyvärr kan jag inte visa det, eftersom det inte är ett "public Album". Men nu vet ni hur ni ska göra i alla fall.
---
Andra bloggar om: ,

4 kommentarer:

rigg sa...

Jaha... hmmm... jag har alltid fått det att funka, har väl haft engelsk språkinställning utan att tänka på det... Men det är en praktisk funktion, har lyckats "tappa bort" bilder när jag har redigerat inlägg men då är det bara att länka från picasa istället för att ladda upp bilden igen.

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Det är antagligen lika bra att hålla sig till engelska i Googleprodukter.

rigg sa...

Johnny, jag har märkt det i andra sammanhang också... Kan vara stor skillnad i funktioner.

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Kommer alltid sent till sverige, grejorna.