onsdag, mars 28, 2007

ComHem tar betalt för att snacka

Skulle just ringa till ComHem och snacka om en räkning. Gick in på hemsidan för att kolla upp telefonnumret.



Va?! Är det vanligt att företag tar betalt för att snacka med sina kunder? Det kanske det är ... men det luktar lite illa, tycker jag.
---
Andra bloggar om:

10 kommentarer:

Anonym sa...

meh, om man får stå i kö som hos Telia, typ i en timme... 23 öre gånger 60 minuter...

det blir dyrt det!

stationsvakt@gmail.com sa...

h-sara: Dåligt är det.

Anonym sa...

Jag reagerade också, det är illa.

stationsvakt@gmail.com sa...

sandra. Okej om det är en tjänst de utför, något som ger mig något. Men det här är ju ren service - eller borde vara.

Anonym sa...

Exakt. Ska vi skälla på dom?

stationsvakt@gmail.com sa...

Sandra: Tja, jag hade ju chansen när jag ringde. Men han var för trevlig för att skällas på.

Anonym sa...

Det blir väl vanligare och vanligare att företagen byter sina 020-nummer till 0771. SEB gjorde så för något år sedan vet jag.

Sen är ju frågan vem som tar betalt. Bortsett från de riktigt stora går nog majoriteten av pengarna till telebolaget. Antingen betalar kunden själv, eller alla företagets kunder kollektivt.

Någon uppmärksammade förresten härom veckan att 0771-nummer sällan inkluderas i "ring gratis dygnet runt för en månadskostnad" som många erbjuder idag. Minns inte om det var Plus-Sverker eller IDG.

stationsvakt@gmail.com sa...

matpe: Hoppas det var Sverker, och att hela 0771-grejen åkte i soporna.

Anonym sa...

Dom tar betalt av oss också. Vart vi än ringer.

stationsvakt@gmail.com sa...

desiree: Så är det.