fredag, mars 23, 2007

Dålig kvalitet

Nya Harry Potter trycks på miljövänligt papper. Ja det är väl bra, antar jag. Vilket papper som helst är egentligen bättre än det som är nu. Min dotter har köpt böckerna sedan Harry kom, och även om intresset inte längre (med ålderns rätt kanske) är på samma topp, så är det kul med en hel boksamling.

Dessvärre börjar böckerna falla sönder mer och mer, och man fattar att de är av riktigt dålig kvalitet. Man skulle kunna tro att de har valt denna sopiga kvalitet för att de har haft bråttom att pumpa ut så många som möjligt på samma gång, men varför är då hennes engelska upplagor av bättre sort?

Jag tycker det är sorgligt med böcker som faller sönder. Så var det sällan förr. Till och med billighetspockets från förr var av bättre kvalitet än vad inbundna Potterböcker är nu.
---
Andra bloggar om: ,

6 kommentarer:

Maria sa...

Du verkar vara av bättre kvalité och starkare virke än dessa böcker... du har överlevt (trots mitt "nog")... hoppas att du mår bättre!

Det var bättre kvalité i böckerna förr, tänker på de böcker i vår raritétskammare som klarade vattenläckan på jobbet... allt pga tur OCH kvalitén på böckerna!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Aha - var det det man såg om på tv?

Anonym sa...

YES! Det där känner man igen. Mina döttrars Harry Potter-books ser likadana ut...Bedrövligt!
M V H Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: De håller kanske på att tjuvstarta med att återvinna sig själva, böckerna.

Maria sa...

Just det... inte så roligt... men på tv!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: :-) Jag såg bara lite. En gubbe var det.