måndag, mars 19, 2007

Lite aplikt

Det här var ju lite lustigt. Besläktat med smiley-grejen, och lite aplikt faktiskt. Jag hängde nyss framför skärmen, och skulle läsa om Sahlins bristande tankestyrka, när jag såg gubbarnas hålla-handen-på-hakan-stil.



Det där är något att skriva om, tänkte jag, för ärligt talat är jag mer intresserad av folks gester och ansiktsuttryck, än av Monas tänkande. Jag satt en stund och glodde på gubbarna; Varför ser de ut sådär? Sedan märkte jag att jag satt likadant.
---
Andra bloggar om: , ,

6 kommentarer:

Anonym sa...

Du är lättpåverkad? Så om du ser en bild av Bush så gapar du fånigt med tom blick?

Martin Klasch sa...

hahaha!! Det är gäsp-fenomenet.

stationsvakt@gmail.com sa...

jontas(p-e: Ja är lättpåverkad har jag förstått. Bäst att bara titta på snygga och smarta personer.

Anonym sa...

Jag satt likadant. Med handflatan under hakan och armbågen på knäet.

Anonym sa...

Gubbarna vet att de hamnar på bild och anstränger sig att se ut som tänkande män, med Rodins skulptur som fantasilös modell. Samtidigt dissas Mona för bristande tankeförmåga. Slutsats: Gubbar är patetiska.

stationsvakt@gmail.com sa...

matpe: Blogg-greppet. :-)

ban~ken: Tänk om någon kunde klia sig i skallen istället.