tisdag, mars 27, 2007

Polygynandri

I en intervju säger Fredrick Federley (c):
Om jag vill gifta mig med två killar eller en kille och en tjej. Man ska inte bry sig så mycket om vad folk gör, så länge de inte skadar sig själva eller andra.
Wikipedia har en grej om det där, och det Fredrik F beskriver kallas: Polygynandri. Eftersom jag är bildmänniska snarare än en som fördjupar mig i textmassor, kör jag en bild-googling på det ordet:



Tja ... det kanske funkar för honom.
---
Andra bloggar om: ,

5 kommentarer:

rigg sa...

I bland säger en bild mer än tusen ord, detta är ett bra exempel på det ;)

WV: zexmmgl (sexmogul?)

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Du är en sexmogul, jag tror det.

Anonym sa...

Jag undrar ju vad den där nilden sa till rigg? Till mig sa den myyyysigt! Men så önskar jag också flera gånger om dagen att jag vore en råtta så att jag kunde knö in mig hos mina mysmoguler i hängmattan.

gts sa...

Om man gifter sig på natten, är det då mångifte?

stationsvakt@gmail.com sa...

paula: Du kunde inreda ett rum som på bilden, och åla omkring i gångarna.

hans: Haha. Ja.