måndag, mars 19, 2007

Skärp dig Emma!

Emma Watson bitchar om att inte vara med i nästa Harry Potter-film. Jag tycker att det är väldigt osmart, för henne själv framför allt. Hon vill inte alltid vara förknippad med Hermione Granger, men hon kommer att göra miljontals människor över hela världen besvikna, och nästa gång man ser henne i en annan film kommer man bara tänka: Aha okej, där är bitchen som förstörde filmerna! (Inte för att jag personligen tycker det, eftersom jag bara gillar böckerna).
/Beatrice
---
Andra bloggar om:
---
Update: Nix, hon slutar inte. /Johnny

26 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan Johnny, har du också en bloggpraktikant?

stationsvakt@gmail.com sa...

mickey: Nja, hon satt i bakgrunden. Jag ropade ut grejen åt henne, och hon ville skriva nåt bara.

Anonym sa...

Jag håller helt med i sakfrågan, och jag gillar också böckerna. Det är ofta så, att boken är bättre än filmen (med några undantag).

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Hon har tvingat mig att läsa böckerna. Men den senaste återstår ännu.

Anonym sa...

Jag har läst de första fyra högt.
Femman och sexan tyst.
Väntar på sjuan.

Anonym sa...

från söndagen...
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/newsid_6460000/newsid_6464000/6464049.stm
alltså igår, eller nu förrgår.

Anonym sa...

De där böckerna är alldeles för många ord i för att jag ska orka ta mig igenom dom, men nog finns det alldeles för många arroganta typer här världen!

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Att läsa böcker högt är fint i teorin. Men det funkar ju inte - man börjar gäspa.

anonym: Tack. jag gör en updatering.

Desiree: Men tänk vad många ord du har läst i bloggar. Kanske lika många?

Anonym sa...

Jag tror att Emma tog sitt förnuft till fånga efter ditt klargörande blogginlägg.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ullah: Dotterns!

Anonym sa...

Andra!
Som tur är finns det läsfrihet.

Anonym sa...

Jo, jag förstod till sist att det var dotterns kloka ord, inte desto mindre sanna, dock!

stationsvakt@gmail.com sa...

Desiree: Frihet att välja både och eller inget alls. Det är bra.

Ullah: Det är kul med gästbloggare. Ska du inte testa på bloggningen? Maila mig med en post om du vill.

Anonym sa...

Ryktet säger att stackars Emma numera måste leva med livvakt efter att ha börjat få fans som förföljer henne. Antagligen inte kul för någon, inte ens en ruskigt rik tonåring.

stationsvakt@gmail.com sa...

innid: Fast pengarna uppväger nog en del kan man hoppas.

Anonym sa...

Ett tag så var "Emma Watson nude" de mest sökta orden på min site.

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: Hittade de det de sökte?

Anonym sa...

Ingen aning... Prova själv om Du undrar.

Har Du sett (den sjuka) nedräkningen?

stationsvakt@gmail.com sa...

berka: Knasigt och lite sjukt.

Anonym sa...

Johnny: Tack för erbjudandet! Skall försöka knåpa ihop något endera dagen.

Jessica Presits sa...

dagens i-landsproblem?

Stackars världens befolkning om Hermione måste spelas av någon annan...

Måste tillägga att jag älskar både böckerna och filmerna, och att Watsom passar otroligt bra som Hermione, men herregud, låt människan göra sina egna val.

stationsvakt@gmail.com sa...

jessica: Nä. Stoppa valfriheten. :-)

Anonym sa...

Det måste ju ändå vara fullständigt upp till henne själv om hon vill ha sitt liv dominerat av fortsätta filminspelningar eller inte. Hon är en människa, inte publikens slav. Sedan är det väl mest äldre rykten som svenska tidningar nu fångat upp väl sent, men ändå.

//JJ

stationsvakt@gmail.com sa...

Johan: Jo det är nog mest rykten. Men det vore synd ändå. Lite får man väl offra sig?

Anonym sa...

Klart att det vore synd, men att för alltid bli förknippad med en rollfigur man spelade i sin barndom/sina tonår och dra ut på all den oönskade uppmärksamhet det innebär är inte vad jag klassar som "lite".

//JJ

stationsvakt@gmail.com sa...

Johan: Jo, men jag tror inte att stämpeln sitter i så länge ändå. Filmer har inte lika lång livstid som förr.