söndag, maj 06, 2007

Homo-bolsjevik

En animatör sökte sig till Disney efter att ha förgäves ha bett sin tidigare arbetsgivare om teckningslektioner: "Dom sa att den som går på konstskola är en 'homo-bolsjevik'".
(DN:s artikel om Walt Disney)

Jag säger: Hahaha! Faktiskt, inte mycket har ändrats här i världen. Jag skulle inte lyfta på ögonbrynen om jag satt på tunnelbanan och hörde ett par unga byggjobbarsnubbar säga:

-Fan hörde du att Nisse har börjat på konstskola.
-Shit! Vilken jävla bög-kommunist asså.

---
Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Stefan Jansson sa...

Ha, jag och brorsan läste artikeln i morse och fastnade också för Homo-bolsjevik. Kanske något man skall börja slänga sig med!

stationsvakt@gmail.com sa...

stefan: Det låter helt puckat. Å andra sidan slängde jag mig med "kines-homo" för inte alltför länge sedan.