onsdag, maj 23, 2007

Jäkt och kaffe

En mugg svart kaffe och en cappuccino, det är standard för mig på morgnarna. Jag brukar börja med den svarte för att vakna upp. Sen tar jag cappon för att runda av, liksom.

Idag var det stress. Inställda tåg och skit. Jag kom till jobbet precis i tid, men då hade jag sprungit sista biten. Lastbilar och jobbargubbar stod redan uppradade framför min dörr för att ta mina tjänster som nyckelpiga i anspråk.

Till slut (fem minuter sen) återställde sig ordningen, och muggarna med kaffe stod rykande framför den påslagna datorn. Jag började med cappon. Vissa dagar måste man runda av innan man vaknar upp.
---
Andra bloggar om: , , ,

9 kommentarer:

Ilva sa...

så sant!

stationsvakt@gmail.com sa...

ilva: ... som det är sagt. :-)

Vickiehickietorian sa...

Hej hej! Jag tyckte du skrev att det var lastbilar och jordgubbar utanför din dörr. Jag blev så avis, tänk att få jordgubbar som välkomnande när man kom till jobbet...

stationsvakt@gmail.com sa...

vickie: Ja man skulle må då. :-)

Anonym sa...

Trevligt med BÅDE jordgubbar och vanliga "gubar"(karlar)...!!
:-) Molly Ginger.

Anonym sa...

Oj, vad jag blir sugen på en kopp kaffe till efter detta inlägg.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jordgummor - finns såna?

Ullah: Jag med - på ännu en.

Maria sa...

Jag har fixat mitt kaffe till i morgon - allt är under kontroll!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Jag är otroligt glad för din skull.