måndag, juli 30, 2007

Ingmar Bergman är hämtad nu

Han hade alltid en egen soffa i Berwaldhallen. Två platser - ville sitta själv. Det var före min tid, men enligt personalen var det inget snack om att han krävde gratis, enskild plats eller så - han betalade för två platser. Enligt uppgift var han trevlig och verkade väldigt ödmjuk.



För min egen del kommer han alltid, ända sedan jag såg Sjunde inseglet för första gången, att vara kungen av film. Nu är han död.

Wikipedia, ingmarbergman.se, IMDB, SvD, DN, AB, Exp.
---
Andra bloggar om: ,

12 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Kampen med dämonerna är över, han orkade inte lura döden längre - schack matt... :(

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Kom just att tänka på att jag inte kan spela schack. Undras om han går med på sten, sax, påse när den dagen kommer.

Martin Klasch sa...

Vad är det för fel på badminton då? Simning kanske? Måste vara svårt att simma i den där utstyrseln.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Snabbast simmat över Styx får leva. :-D

Anonym sa...

Å Ingmar
favvofilmer; Persona, Viskningar & rop, Fanny & Alexander
Har du läst Laterna Magica??

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: Sjunde inseglet (svennigt va), och den är på tv nu i eftermiddag.
Har inte läst den.

Anonym sa...

Snyft! Vad bra: de ska visa Det sjunde inseglet i dag.Gillar även Gycklarnas afton, Jungfrukällan, Smultronstället...
M v h Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jag har en scen ur gycklarnas afton som affisch:
http://tinyurl.com/2lgthh

Anonym sa...

jag spelar in den
"det är jag som är dööden"
inte alls svennigt; johnnigt :)

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: Jag tänkte föreslå att du är Lovisig, men det lät inget vidare. :-)

Anonym sa...

jag var lovitsig :)
japp där satt den (inte som när jag skriver om grisar.. )

stationsvakt@gmail.com sa...

lovisa: Nöff.