onsdag, augusti 29, 2007

Kopplad komik

Andra bloggar om: , , ,
---
Det finns en liten koppling mellan dessa två nyheter. Det handlar om rolighet - medveten och omedveten. Den första: Henrik Schyffert blev årets manlige komiker, handlar om att vara medvetet rolig. Jag har aldrig tyckt att Henrik Schyffert är speciellt kul. Snarare krampaktig. Krampaktighet funkar bara för Peter Wahlbeck. Men Schyffert har liksom tagit sig genom åren, och nu är han faktiskt rolig. Åtminstone skrattar jag. Den andra: Keith Richards läxar upp tidningar, handlar om att vara ofrivilligt rolig. Expressen och Aftonbladet gav Stones dåliga recensioner, och nu har Richards skrivit ett brev som avslutas så här: "Skriv sanningen. Det var en bra show." Det är komik, om än ofrivillig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om Schyffert. Nu är han rolig, helt utan stöd av andra...

Anonym sa...

"Komiker"-eliten delar ut priser till sig själv. Att Schyffert får priset förklaras av att den där kurdiske "komikern" sitter i juryn. De är like "roliga" båda två. En gång drog den kurdiske "komikern" ett skämt om den där långhårige meteorologen. Skämtet gick så här: en gång will jag se vädret på tv men det enda jag såg var hår. Detta skulle man skratta åt. Nuff said om han hehe. Jag har aldrig kunnat skratta åt något som Schyffert har gjort. Jag har försökt eftersom han är så populär. Trodde att jag hade missat något. Men nej, han är helt enkelt inte rolig. Det enda som är roligt med han är att han gång på gång lyckas övertala tv-folk om att sända hans "komedi" som ständigt floppar. Har han inte Wallbeck eller Gustavsson med så är det ingen som tittar. Ändå finns det folk på tv-stationer som tycker att "jo men han är rolig... vi sänder hans program". Dessutom snor han sitt material från andra sidan Atlanten. Det finns mycket komedi där som vi inte ser här så han kan bara sno skämt till höger och vänster. Oj vad det var skönt att få ur sig detta...

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Det tog ju några år också, som han sa.

anonym: I mitt fall är det den kurdiske (vafan heter han nu då?) - jag har aldrig skrattat åt honom. Jo förresten, en sketch som handlade om att byta ut ordet kund mot kurd, typ "kurden har alltid rätt", den var kul.

Anonym sa...

Wow snillen spekulerar. Detta var roligt om något.

stationsvakt@gmail.com sa...

US: Sollen spekulerar.

Anonym sa...

Jag var där!
Kan rekommendera Scyfferts "tacktal" på http://www.youtube.com/watch?v=mvyojVENHGU

stationsvakt@gmail.com sa...

Mats: Tack. Nästa år hoppas jag få blogga om dig.