onsdag, augusti 08, 2007

Om jag blir hundra år

Om jag skulle bli så gammal som hundra år, vissa blir faktiskt det, och hade mina sinnen i någorlunda behåll, då skulle jag få uppleva följande saker det året.

Jag skulle få ladda ner "Smells Like Teen Spirit" helt lagligt, eftersom Nirvanas copyright upphör då. Året är 2064, så det är lätt. Jag skulle bara switcha silikonchipset inuti mitt huvud och nynna låten för mig själv, så laddas den ner till minnesbarken.



Jag skulle ta min skruttiga gamla flygbil och susa över till Palmdale i Californien. Jag är lite trött på att mata robotduvorna i parken med torra skruvar och muttrar, så hundraårsfirandet av SR-71 Blackbirds premiärflight kan nog bjuda på lite omväxling.

Jag kanske skulle ägna några tankar åt Susan Calvin. Hon dör det året, och jag skulle nog tänka: "Jaha, där dör en kändis. Undras vilka två kändisar som står på tur?" Jag muttrar för mig själv: "Håhåjaja, kändisar dör alltid tre i taget." Denna tanke skulle nog framkalla en deja vu.
---
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: