tisdag, september 25, 2007

Hur skulle en skylt se ut?

Andra bloggar om: , ,
---
Folkpartisten Birgitta Ohlsson vill sätta upp förbudsskyltar mot prostitution.

Varför just bara på Malmskillnadsgatan i så fall? Prostitution lär ju pågå på en massa gator. Jag minns Jungfrugatan som en livlig trafikplats från den tiden jag bodde i krokarna. Och dessutom, en skylt kan ju inte bara sitta på ett enda ställe. Då blir den en skojig grej bara.



Det måste sitta skyltar i bägge färdriktningarna där gatan börjar och slutar (om den inte är enkelriktad vill säga). Och är gatan lång lär ett par till behövas i mitten. Många skyltar blir det. Så det gäller att de ser lite seriösa ut, skyltarna.



Skulle de vara utformade som skylten Ohlsson pekar på i artikeln skulle nog gatan ge ett lätt sjabbigt intryck. Vem ska då utforma skyltarna? Nån reklambyrå? Eller kanske turistrådet, eftersom turisterna, som Birgitta säger, inte vet att vi har en sexköpslag. Vägverket kanske?



Förresten, om man går in på vägverkets hemsida kan man beställa hem en affisch med vägmärken, helt gratis.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för tipset! Jag beställde en direkt!

stationsvakt@gmail.com sa...

Dana: Helt okej att hänga upp. Dekorativ.

Ozjeppe sa...

"Humps for 40 yards" Haha, underbar! Kan se de kopulerande göra det den sträckan...

Men seriöst, är inte detta förslag från Ohlsson ett SÅ genomskinligt pk-gallerispel för att dra ner applåder från konservativmobben? Lika knas-exemplariskt statuerande som "kulturpartiets" show härom året, ungefär.

stationsvakt@gmail.com sa...

Oz: Jo. Fast jag skulle nästan välkomna såna skyltar - de skulle nog gå åt i lika rask takt som älgskyltar i spåren efter en flock tyskar. Värsta souverniren.

Unknown sa...

Alltså, jag ska inte hänga upp den i mitt hem, men ha den i skolan till barnen, sa hon snabbt förklarande... Hälsningar från fåfänga esteten...

stationsvakt@gmail.com sa...

Hos mig skulle den passa perfekt på dass.