fredag, september 14, 2007

Lek med bildsök

Andra bloggar om: , , , ,
---
Jag fick för mig att jag skulle leka med Googles bildsökning. Jag gillar att associera mellan bilder, så jag gjorde enligt följande: Jag bildsökte på det första ord jag tänkte på: DJUR.

Jag fick fram en KATT som första bildträff. Det första jag tänkte på var MJAU - sökte på maju och fick fram en katt med skal. Tänkte på SKAL. Sökte på det och fick fram ett mobilskal. Sökte på MOBIL och fick fram nån som tryckte på en sådan och sökte på TRYCKA. Bilden blev nåt som jag tyckte liknade en TAPET. Sökte på det och fick fram en gammal tapet. Tänkte på GAMMAL. Sökte på det, och mannen på bilden fick mig att tänka på TURK. Sökte på turk och fick en bild på en nördig typ. Sökte på NÖRD. Fick fram ... tja.



Från att ha börjat med att tänka på djur fick jag fram en bild på någon som inte såg helt mänsklig ut. Ett sammanträffande? Självklart, men ett ganska kul sådant.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Från djur till det där. Snyggt jobbat.

Anonym sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Du är banne mig en äkta konstnär Johnny! Om inte det här collaget blir antaget till Liljevalchs vårsalong bjuder jag på en öl.

stationsvakt@gmail.com sa...

novus: Det måste ha nåt med animalisk magnetism att göra.

håkan: Om inte annat kan det pryda dekolletaget på någon indiskas (som heter Lilja Valch) sarong.

Anonym sa...

Det är kul att leka ibland ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

pinglan: Lika kul leka bäst. :-)