måndag, september 24, 2007

Promenixande

Andra bloggar om: ,
---
Gick till trånkan i det fina höstvädret. Är utan kamera för tillfället och hittade därför massor med fina motiv omkring mig. Fikade på ett kafé där i trånkan. Läste Metro och Veckorevyn. På vägen hem var det nötter överallt på stigen, jag vet inte från vilket träd. Jag skalade en, och sedan karvade jag den till något som skulle likna ett bäverangripet träd. Jag använde tumnageln och små bitar trängde inunder. Nu gör det ont där. Men jag överlever säkert.

8 kommentarer:

stella sweden sa...

Åhåja!
Du har lagt in en gullig bild...det hade jag inte förväntat mig av dig..

Synd du inte hade videokameran med dig...du har ju presterat en del skrattframkallande videos, men det har jag hållt tyst om....
:D

stationsvakt@gmail.com sa...

StellaP: Va , gulliga bilder är ju mitt signum.

Maria sa...

Vad är trånkan för något? Jag älskar smeknamn och vill genast veta vad trånkan står för!!!

Vad? Vad? Vad?

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Va, vet du inte det??
Trånkan är ju en av de coolaste klubbarna på stureplan, bara det vackra och rika folket släpps in. Nu vet du.


(Eller också är det smeknamnet på söderförorten Trångsund)

Maria sa...

Men du vet - jag rör mig aldrig vid Stupidplan om jag inte är där i affärer (typ Panduro eller Naturkompaniet)...

Trångsund... trånkan... jag gillar't, namnet alltså och förmodligen även naturen men jag vet inte om jag varit där...!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Trångsund är som Rom. Har man inte varit där är man bara en liten lort. :-D

Maria sa...

Näe... jag är alltså bara en liten lort i dina ögon... och jag som trodde att vi älskade varandra! Du i humlekostym med tillhörande pollenbollar och jag i dinosauriekostym med tillhörande jävlighet...

stationsvakt@gmail.com sa...

maria. Du är ingen liten lort, för du har varit i Trånkan. Det är där man hamnar i drömmen. Såna drömmar man vaknar ur på morgonen, liksom lite svettig och förlöst.