tisdag, oktober 16, 2007

En blogg-kalender

Andra bloggar om: , , , ,
---
Det finns ju kalendrar för allt. Det är kalenderflickorna. Det är brandmän. Det är till och med författare (eller snarare "skrivare". Via). Och det ska alltid vara naket eller lättklätt eller sexigt på olika vis.

Men varför finns det ingen bloggare-kalender? Vi är ju många som bloggar nu för tiden - så det finns ju att ösa ur. Varje månad kunde det vara en lättklädd bild på en bloggare/bloggerska, ackompanjerad med ett citat ur dennes blogg - nåt typiskt.

Ja, det finns ju som sagt många att välja på därute. Och alla - faktiskt alla - är ganska snygga. När jag nu illustrerar mitt påhitt blir det ändå med en bild på mig själv - eftersom jag inte vill trampa på någons utseendliga upphovsrätt. Men bilden visar ändå hur det skulle kunna se ut.



Vilket förlag hakar på först?

20 kommentarer:

Maria sa...

JAG köper DIN kalender FÖRST!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Jag medverkade bara som ett exempel. DU är Januariflickan. :-)

lisa sa...

Åh, vilken kalasbra idé! Men ajg köper den inte om inte din bild är med. Jag gillar björnfällar. Själv skulle ajg kunna tänka mig att den här bilden skulle passa bra till de flesta månader: http://buskisblog.blogspot.com/2006/11/dagens-outfit.html

Plastfarfar sa...

Embryo, sommarmannen. Var är du?

Go:ran sa...

Perfekt julklapp. När kan jag beställa?

stationsvakt@gmail.com sa...

lisa: Du har ju värsta grottforskarlooken. :-)

göran: Egentligen borde det kanske funka så att alla tar en bild och ett citat själva, och skickar in till förlaget ....
Nej förresten - nån kunnig gör nån mall som man klistrar in ssitt foto och skriver in citatet i, och sen skriver maan ut den som pdf. Det skulle finnas en pool med bloggansikten/citat att hämta ur så man fixar sin egen ultimata kalender.

Anonym sa...

Jag vill vara med som herr november... :-)

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Done. :-)

Anonym sa...

Jag är redan "kalendrad" som bloggare, för något år sedan. Om det kommer en bloggarkalender vill jag vara med som oldtimer och veteran!

stationsvakt@gmail.com sa...

andreas: Redan kalendrad, åhå. I vilket sammanhang?

Plastfarfar sa...

Embryo, den nyss utsprungna fjärilslarven, passar väl bra som Herr Juni.

Hedgehog-Sara med sin vurm för grönsaksrätter får skördemånaden Augusti, och så tröstar vi flickan von Sydow, som inte får var med på Stureplan längre, med fröken Oktober-titeln.

Fler förslag?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Det finns ju så många bloggare - det skulle kunna vara olika tema-kalendrar; Modebloggerskekalendern, tekniknördkalendern osv.

Maria sa...

Om inte DU är med så är inte JAG med!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: En kalender med BARA dig då?

Maria sa...

ALDRIG! ALLA eller INGEN!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Då fixar jag en egen privat på bara dig. Dina bilder på bloggen och en del photoshoppande kommer att fixa't.

SideShow Surfer sa...

Ja med tanke på hur många (i know everything) bloggare där är så skulle det ju vara kul.Problemet är ju bara att dessa samtidigt är anonyma i många fall så då får man väl lägga in ett frågetecken istället för en bild ha ha ..... ;)

stationsvakt@gmail.com sa...

ss: Och vilken tråkig kalender det skulle bli då :-)

Maria sa...

Bara du kör med skitmycket "diffus glöd" så är det ok!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Jag tänkte det - över fötterna.