fredag, oktober 05, 2007

Rensning

Andra bloggar om: , , , , ,
---
Åh Gud vad skönt. Om några dagar ska jag flyga för första gången på tjugo år, och hur förbereder jag mig? Jo genom att rensa ut saker ur min Google Reader. Saker som skulle kunna skada mitt goda namn och eftermäle. Jamen man vet ju aldrig med dessa flygmaskiner, eller hur.

Men oj vilken rensning det blev. Det var inte bara politiskt inkorrekta saker, skumma grejer och allmänt olämpliga prylar som rök, utan även en massa döda feeds - bloggar som inte finns längre.

Att städa i sitt nätliv är faktiskt att städa lite i sitt vanliga liv också, märkte jag. Det är skönt att lägga av sig sånt som inte behövs. Det är som att skrapa bort slagg på nysmält tenn. Igår lade jag in ingefära, by the way förresten. Jag använde den här metoden.

4 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Överlevde jag?

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jadå.

Maria sa...

Men Holy Johnny, vad otippat! Tack för receptet! Jag har länge velat lägga in ingefära, men inte ens brytt mig om att leta efter ett recept eftersom jag inte trodde att det skulle finnas något!

tack-tack-tack!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Det gick skitsnabbt, och var kul. Ska mumsa på't ikväll.