måndag, november 26, 2007

Bara en liten iakttagelse

Jag läser att Keira Knightley kör med lösrumpa när hon filmar.

Keira Knightley

Tja, det är väl okej. Skådisar har väl alltid "bättrat på" sina kroppar för att passa till olika filmer, så jag hänger inte upp mig på det. Egentligen är det väl ingen skillnad mellan att köra med lösrumpa och att ha linser istället för flaskbottnade glasögon när man ska spela fantomen.

Fast en liten grej i artikeln (eller notisen) hänger jag upp mig på, och det är: "Keira har en av branschens minsta stjärtar". Det jag tänker på är att - i vilken annan bransch än i filmbranschen (och möjligen snarlika branscher) skulle man säga så? Skulle man till exempel säga: "Nisse har rörsvängens minsta stjärt"? Skulle man säga: "Amanda har bankvärldens tjockaste underarmar"? Bara en liten iakttagelse.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: