tisdag, december 11, 2007

Mörk årstid

Ååååh...
Detta jäkla mörker.
Det är som om man har fallit ner i en djup, gammal, kolsvart brunn där stegpinnarna har rostat bort. Och därnere sitter man, i grumligt, kallt vatten och ser inte annat än svärta.
Det är mörkt på vägen till jobbet.
Det är mörkt på vägen hem.
Jag saknar inte solen, nejdå, men jag saknar att man kan hitta den när man behöver den. Nu finns den inte ens.
Mörker.

Jag lyssnar på History of Ancient Rome (48 lectures, 30 minutes/lecture) innan jag somnar på kvällarna, och det är det enda som håller mig uppe just nu. Tänk vad tragiskt att det enda som håller mig uppe är något som hör ihop med sängående och sömn.

Och julklappar sen då...
När ska man köpa dem?
Ska man ha gran?
Stjärna?
Mossa?
Varför kan man inte gå i ide istället?
Fan vad mörkt det är hela tiden.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

11 kommentarer:

Nihonshu sa...

Ah, så du lyssnar på den nu? Hur känns engelskan för dig, fixar du det?

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Va?! Var det DEN du rekommenderade? Ja - det funkar i alla fall skitbra.
Det är konstigt hur bra jag fattar engelska - när jag talar det så uselt.

rigg sa...

Själv gillade jag den här granen! Snygg, miljövänligare än både riktig gran och plastgran och det behövs en hel del trevlig förberedelse att fixa själva "materialet". Använder man pant-varianten får man några sköna slantar att fylla igen hålen i plånboken med också efter tjugondedagen, när man får lov att dansa ut julgranen.

Och den fäller inte ett enda barr. Inte ens plastbarr!

;)

Nihonshu sa...

Japp, det var den.

stationsvakt@gmail.com sa...

rigg: Fast det gäller att det är gröna flaskor.

nihon: Aha - den är helt okej.

Anonym sa...

I morgon kommer solen fram igen!

stationsvakt@gmail.com sa...

Dana: Hm.. det tror jag när jag ser't. :-)

Maria sa...

Man får vulgoäta Anthon Bergs choklad så håller man blodsockret uppe... men annars är det knogar som släpar i marken här också... jag vaknar och gråter, sedan börjar jag fnissa hysteriskt och sen gråter jag en skvätt igen... och då har jag knappt kommit ur sängen!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Stackare. jag gråter inte åtminstone. Här får du en vits att muntra upp dig med:

Det var en gubbe som stod och pissade på sin gård när det kom en fin dam förbi gående.
- Det där var nog lite grovt!
- Men vad tycker ni om längden då?

Anonym sa...

The teaching company i all ära, men garret fagan som undervisar om Rom är dödligt trist att lyssna på. Trots att ämnet är spännande så höll jag på asomna vid ratten... Kan dock rekommendera Bob Brier som undervisar om Egypten. Härligt engagerad och medryckande människa som bidragit till att jag numera har som ett livsmål att någon gång se pyramiderna i Giza. http://www.teach12.com/ttcx/coursedesclong2.aspx?cid=350

stationsvakt@gmail.com sa...

Sven S: Ja karisma kan man ju inte direkt beskylla honom för.