fredag, februari 08, 2008

Twingly-redaktörer

Sedär, en artikel om anhöriginvandring. Perfekt, den kan jag ju utnyttja till att sprida lite förtal och trakasserier mot andra. Eller kanske skulle jag locka en stackars DN-läsare in i min blogg så att han/hon får beskåda all denna barnporr jag fyller den med. Njä .. jag vill inte vara för off topic, så jag kör lite rasism istället.

Men vad i hel ... ? Här lägger jag ju ner hela min själ i denna bloggpost och pingar iväg den till Twingly - och så kommer den inte med! Nu blir jag kränkt och känner mig diskriminerad. Nu ska huvuden rulla.

Men så småningom lugnar jag ner mig. Jag kollar upp saken. Det visar sig att DN har börjat köra med "Twingly-redaktörer". En firma som heter Interaktiv Säkerhet har börjat granska det som twinglas.

Detta via Bloggtidningen.

Idén med att man kollar upp vad som släpps igenom är förvisso god - så länge det handlar om att bekämpa spam och rent besöksfiske. Däremot finns ju risken att en sån här moderering fungerar som ett rent pk-filter, och det hoppas jag att vi slipper.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Unknown sa...

Ja, det är bra att också detta ämne kan diskuteras mer öppen nu när det finns en funktion som granskar länkarna.
RS
bloggtidningen.se
kulturbloggen.com

stationsvakt@gmail.com sa...

blogg: Men man får hoppas att de inte låter urvalet av det som släpps igenom styras av vad som är lämpliga åsikter och sånt, utan bara stoppar länkfiske, spam och rena olagligheter.

Anonym sa...

Begriper inte hur en "granskning" skapar mer "öppenhet"?
Jonny: Det ÄR ju en granskning och det BLIR ju ett urval!

stationsvakt@gmail.com sa...

Gubben: Det skapar inte mer öppenhet om de granskar som jag tyvärr befarar att de kommer att göra - sållar bort det som kan vara stötande, olagligt.

Men om de kan hålla sig till att sålla bort rent länkfiske - sånt som är helt uppenbart, då funkar det.

Anonym sa...

Jag testade med mitt senaste inlägg om en artistskandal i Kina, länkad till en sida om just artister i Kina. Den blev bortplockad av moralpolisen.

Det som sysselsätter kineserna själva anses inte intressant av de som skriver om Kina i Sverige.

stationsvakt@gmail.com sa...

bb: Ditt skanadal-inlägg om kinaskandalen gav min jobbdator en fet nsfw-chock.
Men vad uselt alltså, du om någon tillför ju verkligen något till debatten, så det verkar ju som om de sållar på tok för hår.

Anonym sa...

Jahaja. Nya redaktörerna är allierade med alliansen antar jag eftersom dom inte länkar till min blogg.

stationsvakt@gmail.com sa...

veronica: Antagligen är de nog mest allierade med pk:ismen, tror jag.