lördag, mars 01, 2008

Den vidriga Born to be alive

Alltså, den där "Kora bästa 80:tals-låten" som Mymlan hade för ett tag sedan - jag kom på en till vidrig låt: "Born to be alive". Men sen såg jag att den var ju från 70:talet. Nå, jag surfade runt lite bland bidragen till Mymlans utmaning, och hittade den där låten med Sabrina (borta, men här finns den). Ja faktiskt, Sabrina var ju ... hmm, speciell. Döm om min förvåning när jag upptäcker att hon faktiskt också har sjungit in den vidriga "Born to be alive".
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

12 kommentarer:

Nihonshu sa...

Mycket bra kandidat igen till vidrigaste låten. Det är verkligen vidrig.

Mitt absoluta hatobjekt är dock Life is life med Opus har jag kommit fram till. Jag kan inte höra en sekund av den låten utan vilja krypa samman i ett hörn och gråta av smärtan.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Just det ja, den är så äcklig så att man får rysningar - mest pga att ens omgivning tyck gå igång på den.

Anonym sa...

Men varför inte kora bästa 70-talslåten? Min favorit är the sweet med poppa joe från -72. Jag började Gymnasiet då och nu 26 år senare så dök den upp i huvudet, bara så där. Textraden "Poppa rumbo rumbo
Hey Poppa Joe coconut" är TUNG!
videon på tuben är tidstypiskt töntig. http://www.youtube.com/watch?v=8HG3g28ko7g
Ola

Utbloggad sa...

Några läskiga 80-tals låtar och band förutom den extremt obehagliga Life is life med Opus. Är i mitt tycke.

1. Limal - The Neverending story.
2. Jon and Vangelis - I'll find my way home.
3. Nino De Angelo - Jenseits von Eden.

Alla tre låtar är nästan lika såsiga.

Övrigt olyssningsbart. Milli Vanilli och Huey, Lewis and the News.

Maria sa...

Sabrina i kombo med denna låt vinner nog "äckligast alla kategorier-tävlingen"!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Ola: The six teens var min favorit, vill jag minnas.

Inget att säga: Håller med om neverending. Vangelis ... nja, jag tycker den är lite skön, den. Den sista, Nino - honom är det bara synd om - och de som tvingas lyssna.

maria: Ja det var en kombo för gudarna alltså.

Leszek Bonikowski sa...

Här har du en Sabrinakopia, om något blek sådan: http://www.youtube.com/watch?v=HLP1WgIm6GM

stationsvakt@gmail.com sa...

Lesz. Haha, vilken sköning. Jag läser på Wikipedia:

"Danuta Lato är en sångerska, fotomodell och skådespelerska från Polen som har arbetat både i Tyskland och Italien. Under 80-talet släppte hon ett par discosinglar som än i dag är populära runt om i Europa."
:-D

Leszek Bonikowski sa...

Varför tror du jag kände till henne annars? Är lojal mot polacker!

stationsvakt@gmail.com sa...

Lesz: Ja jag hade faktiskt aldrig hört talas om henne.

Dennis Alexis Hellström sa...

Sabrinas version äger! Jag älskar henne. :) Italodisco forever! ;) Se videon till hennes "Boys" här:
http://bimbo84.blogspot.com/2008/06/boys-summertime-love.html

stationsvakt@gmail.com sa...

bimbo boy: Det är nåt special med italy.