tisdag, mars 25, 2008

Är masserad nu

En massagestol.En bit bort i korridoren på mitt jobb , i ett vilorum, står en massagestol. Jag har väl provsuttit den ett par gånger, men inte ordentligt. Inte förrän nu. Jag ägnade hela min halvtimmesrast åt en riktig genomknådning.

-Är du mör nu, Knubbis?
-Ja, nu är jag mör.

Först hade jag den inställd på programmet "Mänsklig beröring", men namnet kändes lite tragiskt, så jag gick över till "Fullbody Relief". Och nu sitter jag här. Kotorna från nacken ner till svansen känns helt isärtagna. Det är skönt, men jag känner att det sticker lite i höger hand, och jag misstänker att maskinen har gett mig både nervskador och blodpropp. Nåja, skönt är det i alla fall.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men huh! Så tragiskt om man måste sätta sig i en massagestol för att få "mänsklig beröring"! Inte klokt, men å andra sidan är det nog ingen tillfällighet att den 2funktionen2 finns med.
M v h Molly Ginger.

Anonym sa...

"funktionen"!
:-)

rigg sa...

Sist jag läste något om en apparat som ställdes in i ett läge var det Opassandes blogpost om mördarroboten som ställdes in på “up yours, Asimov”... Där slutar väl alla likheter?

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Dessutom var den mänskliga beröringen ganska mesig.

rigg: Haha, jag läste det där också. :-D

Anonym sa...

Jag fick träningsvärk av en sådan stol första gången jag satt i den! =)

stationsvakt@gmail.com sa...

johanna: Och jag stickningar i händerna. Stolarna kanske är förklädda mördarrobotar.

stella sweden sa...

Har du inga kompisar du kan beröra dig med?
På jobbet mitt tafsar vi ständigt på varandra för att vi gillar det o för att det skapar en god stämmning o nu pratar jag endast ok beröring som att massera axlar o ge en klapp på kinden eller buffla till någon på skoj!

Jag kan inte sluta kursivera!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Stella: Säg efter mig: Jag kan sluta kursivera. Jag är inte rädd ...

stella sweden sa...

Jag KAN inte sluta kursivera...jag ÄR rädd!

stationsvakt@gmail.com sa...

Stella: Feta istället.

stella sweden sa...

Feeta är inte lika vackert som kurrsiverat

stationsvakt@gmail.com sa...

Stella: Du kan skriva texten som en länk. Då får den färg. :-)