måndag, mars 10, 2008

Samtal mellan far och son

En helt vanlig konversation mellan mig och yngsta sonen.

Jag: Vet du, när jag gick in på ICA idag var allting som vanligt. När jag kom ut hade alla, precis alla i världen, förvandlats till monster.
Son: Åfan. Jag med?
Jag: Du med. Men jag låtsas inte om det, eftersom jag inte vill avslöja att jag är den enda människan.
Son: Men nu har du ju avslöjat dig för mig.
Jag: Oj. Snälla, ät inte upp mig.
Son: Okej, om jag får tusen spänn.
Jag: Vad ska monster med pengar till?
Son: Öööh... köpa godis.
Jag: Vad är du för ett monster egentligen?
Son: Ett godismonster.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 kommentarer:

Magnus Carlbring sa...

till slut är ingenting kvar bara en massa blogg

/bloggträskmannen

Plastfarfar sa...

Aha! En bild på sonen. (Var det f.ö han som tog till flykten i början på videon?)

Anonym sa...

Vilket härligt samtal. :) Han fick väl en godispåse iaf? :D

stationsvakt@gmail.com sa...

embryo: Vad annars finns?

pf: Ja, det var han. Ganska lokt - fat han är inte blå. Mer åt det beiga hållet.

Anonym: Nä, man jag delade med mig av en filt när vi tittade på 2½ Men.

Anna sa...

Haha! Så där pratar vi också. Skönt att det finns fler störda :)

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Typiskt monsterprat. :-)