tisdag, april 15, 2008

Chinos

Händerna i fickorna på ett par beiga chinos.Jag tycker jag har hört det överallt på sista tiden, att chinos är den typen av byxor som gäller framöver. För mig är chinos synonymt med två saker jag inte gillar med byxor, nämligen gubbveck och pressveck. Men de är också synonyma med ett par saker jag gillar, och det är att de är skönare än jeans och att de ofta går upp över midjan. Fast jag är ingen kläd och mode-expert, och det kanske märks på det jag skriver. Om inte annat märks det på hur jag brukar klä mig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Ap-Dejt: Nihon skriver (träffande, gissar jag) om hur olika sorters studenter klär sig.

9 kommentarer:

Maria sa...

Du, Johnny, är bra mycket chickare än chinos kan jag meddela!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: Du e snäll du. Men på tal om ord som chick och chinos, kan jag berätta att en del tycker att jag liknar mördaren i Citizen X. Han hette Chikatilo.

Daniel sa...

Instämmer. Cinos och pressveck är inte sexigt. Johnny ska inte besudlas med sånt.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Däremot byxor som går upp över midjan och är ganska vida och lite småsäckiga och i nåt skönt material - ungefär som antagligen ursprungschinosarna var - det vore nåt för mig.

Anonym sa...

Det finns tydligen de som tycker att man ska bojkotta Chinos och istället klä sig i tibetanska kaftaner. Men Reinfeldt säger nix. Han gillar väl hårda pressveck kantänka.

stationsvakt@gmail.com sa...

hakke: reinfeldt kanske tycker att man ska sy ihop ett par tibetaner, och sen urholka dem. Det kunde bli ett par fina brallor.

Plastfarfar sa...

Kul att de tidlösa brallorna kommer tillbaka igen. Köper du dina i bomull så försvinner pressvecken efter första tvätten. I värsta fall får du väl göra som Barnens Farmor:

Stryka bort dem ;-)

Anonym sa...

Herre Jösses, min äldste son tjatar jämt om både chinos och Chikatilo.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf/Ullah: Jag har faktiskt ett par riktigt skumma braxor i ett skå. Inte chinos (eller chikatilo), utan något helt annat. Jag ska nog blogga om dem vid tillfälle.