lördag, april 26, 2008

Fragrance of Fadde

Jag såg Linda Rosing på tv nyss. Hon hade en tröja med reklam på, och jag tänkte att det var ovanligt att sånt tillåts på tv. Men det här var tv 8, och gick tydligen bra. På tröjan stod det "Hanky.se". Eftersom jag är en sån som alltid går på reklam knappade jag in adressen i webbläsaren, och hamnade på Linda Rosings blogg.

En rätt vanlig blogg som det verkade, möjligen mer generös med bilder. Jag kollade en bit in i bloggen och hamnade på en post som hette "Min älsklings parfym!", och som innehöll den här bilden.

Linda Rosing har en bild på parfym i sin blogg. En röd låda.

Nu var det ett tag sedan jag hörde talas om Linda, men åtminstone det sista var väl att denne Fadde var hennes älskling. Använder Fadde Gucci Rush? Gucci Rush är ju en Eau de Toilette "for women". Killar kan använda kvinnoparfym, jag har själv gjort det nån gång, men det kändes inte riktigt Fadde att göra det.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

8 kommentarer:

Daniel sa...

Med risk för att slå in en öppen dörr... men att Linda Rosing inte förstår vad problemet kring en särskrivning ligger kändes ju inte helt oväntat. Men just det här var en extra bra sådan.

stationsvakt@gmail.com sa...

nihon: Man kan antagligen bygga en helt egen blogg runt hennes små felskrivningar. Men jag ska inte kasta sten i glashus.

Anonym sa...

Men visst kan en man ha "damparfym" bara den inte är för sötstinkande.
Min man t ex gillar Alain Delon damvariant. Och han är INTE feminin, jag lovar!
:-) :D) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Jovisst. När jag var i sena tonåren, eller när det var, använde jag "K De Krizia Perfume for Women by Krizia".

Ulrika Good sa...

Jag kan inte hålla mig borta från Linda R:s blogg, bland annat för att kolla in alla särskrivningar. Min älsklings parfym blev ännu roligare när man såg att hon skrivit Grönalund i en annan rubrik.
PS. Jag tror inte Fadde är hennes älskling längre.

stationsvakt@gmail.com sa...

Ulrika: "Jag tror inte Fadde är hennes älskling längre." - Just nu ja, men kanske nästa vecka.

Anonym sa...

Ulrica: Din älsklings parfym eller din älsklingsparfym? Jag bara undrar och vill förstå rätt. På tal om särskrivningar...

Anonym sa...

Ja ha... nu fattar jag... ha ha ha...