söndag, april 27, 2008

Freudianskt och gulligt

En pingvin.

Det är inget freudianskt över det - åtminstone hoppas jag att det inte är så. Men i vilket fall som helst så ser jag alltid fel på det här ordet. Jag läser om en pingvin som har tappat fjädrarna, och att man försöker göra nåt åt saken, så att den kan bada utan att frysa: "Våtdräkt räddar pingvin".

Jag kunde för mitt liv inte förstå varför man kunde rädda pingviner med våldtäkt. Var det nåt med att de hade tappat parningssugen liksom, och att man fick tvinga dem på varandra, eller nåt? Nå, sen såg jag att det stod våtdräkt. Jaha, tänkte jag, samma gamla fel.

När jag sen skulle leta efter en bild till att illustrera denna post bildgooglade jag mig in i smådjurens gulliga och fantastiska värld. Det är ju så - alla smådjur är gulliga, oavsett ras och typ. Och så ramlade jag över de här två gullegull-bilderna, som jag inte kunde undanhålla er.

Suger Suger
Förstora bilderna för ökad gullighet.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 kommentarer:

Peace in mind sa...

Våra hjärnor spelar oss ett spratt och vill alltid ge oss den värsta tolkningen. Inte mycket freudianskt om du frågar mig.

Ugly smådjur du sprider här. Woak.

Anonym sa...

Det känns som om vi har lite olika uppfattningar om vad som är gulligt...

Anonym sa...

Men hää-ree-guu! Pojkar och snoppar alltså!

stationsvakt@gmail.com sa...

anna: Ugly? Nä, fina ju. :-)

Ullah: Små djur är ju byggda för att uppfattas som gulliga.

suvi: Tja.. :-D

Maria sa...

... nej... jag törs int' förstora bilderna... jag är alldeles för victoriansk för det!

stationsvakt@gmail.com sa...

Maria: De kanske kan ingå i det victorianska köket.

Maria sa...

Ja, det gör de definitivt... långkokta i åsnemjölk tillsammans med glaskupekultiverade sparrisar och glaserade senapsgriljerade persikor! Jam-jam!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Jag instämmer i jam-jammandet.