onsdag, juni 18, 2008

Sluta sära på dem, Linda

Linda Rosing särar alltid på dem i sin blogg - orden alltså. Jag önskar att hon ville sluta med det. Som i den här posten. Hon börjar med att tala om för krönikör att hon är sommar åt veckans Nu.

Linda Rosing särar på orden.

Längre ner i samma post säger hon till nån som tydligen heter snygga, att Eva Nazemson ska göra hennes naglar midsommar. Hur fan gör man naglar midsommar? Klistar man dit små grodor på dem?

Linda Rosing särar på orden.

Snälla Linda, skrivihop.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,
(Den här posten kommer antagligen att generera en kommentar från pf)

14 kommentarer:

Plastfarfar sa...

Linda, den Linda, den Johnny ;-)

Annars är 'rök fritt' den bästa särskrivning jag vet.

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Du såg texten allra längst ner i posten va? ;-)

Björn Felten sa...

Min favorit är nog "mörk hårig sjuk syster". Frågan är om där saknas kommatecken eller är för många mellanslag.

stationsvakt@gmail.com sa...

björn felten: Det kanske är en kombination. :-)

Plastfarfar sa...

Nu såg jag. Är du synsk, eller?

Plastfarfar sa...

Glömde en sak: Linda Rosing ger 37 träffar på ditt blogg-sök. Hmmm :-)

Anonym sa...

Ett förslag bara: sluta läs hennes blogg. Du blir bara sur och grinig av den. Inte bra!

stationsvakt@gmail.com sa...

pf: Jag skriver ju posterna åt DIG! :-D

Dana: Jag blir inte sur. Jag gillar att hon är sämre än mig ... eller jag.

John Eje Thelin sa...

Min favorit är nog ändå rått kött/råttkött.

Nej, förresten: kassa apparater. Just för att den faktiskt finns proffesionellt tryckt på en hel drös apparater runt landet.

Linda får ta och gå om femman. Vad är det med att heta Linda som gör att man är usel skribent, förresten?

stationsvakt@gmail.com sa...

john. Hon verkar inte alls reflektera över saken - och ingen lär ju tala om för henne att hon felar.

John Eje Thelin sa...

Fast jag håller inte med din analys om att Linda talar om för krönikör att hon är sommar. Då skulle hon naturligtvis ha haft ett komma före tilltalet (det är RÄTT stor skillnad på "ät, mina vänner och "ät mina vänner" eller "nu är vi kvitt, farsan" och "nu är vi kvitt farsan").

Snarare så beskriver hon vilken SORTS krönikör hon ska vara genom att använda det relativt unika adjektivet sommar (snarare än det mer vanliga "somrig"). Riktigt vad det ska betyda är nåt man får gissa sig till, men man kan tänka sig att det är nån sorts synonym till somrig (fast med nån betydelseglidning - annars skulle hon ju bara skriva "somrig") Frågorna som följer är sånt som hur sommar hon egentligen är. Är hon sommarast av alla krönikörer på tidningen eller bara sommarare än de flesta andra?

Och midsommar verkar vara nån sorts beskrivand adjektiv av typen "väldigt" eller "grymt". Den där filmen var verkligen midsommar spännande! Typ.

stationsvakt@gmail.com sa...

john: tja, det där lät lite haltande. men inte lika haltande som det där med komma. Fast det var jag tvungen att bortse ifrån om det skulle bli kul.

Björn Felten sa...

Efter ett tips på Oscars blogg hamnade jag på den här sidan som förklarar hur man flaggar på halv stång.

Och speciellt då om man har en fasad stång. Själv föredrar jag förstås en rund stång, men en fasad kanske också är snyggt?

stationsvakt@gmail.com sa...

Björn: Bra hittat. :-D