söndag, juni 22, 2008

Stygga svenskar och midsommarfilm

9 miljoner svenskar med 9 miljoner hemligheter: Vi samlar bekännelser från svenska folket. När vi har samlat ihop 9 miljoner hemligheter kommer vi att lämna dessa till regeringen. I utbyte vill vi ha vårat privatliv tillbaka. När var du stygg? Bekänn nu och gör avlyssnarna arbetslösa!
Jag hittade länken till "Stygga svenskar" på flera ställen samtidigt, bland annat här och här. Min bekännelse lät. "Jag har gjort mig skyldig till krimtänk, eftersom jag har tänkt att FRA-lagen är dubbelplusobra.", vilket var en tämligen snäll bekännelse i sammanhanget. Nu tycker jag att DU går dit och bekänner, det kommer att kännas bättre efteråt.

Nu är midsommaren över, och jag har semester. Jag borde väl gå ut i det fina vädret, men jag har drabbats av förkylning och halsont. Så istället har jag klippt ihop en ganska diger hög med film till en ganska liten video. Antagligen inte så jätteintressant för någon annan än jag själv - dvs om man inte känner ett våldsamt behov av att halvvägs in i filmen se mig mata en häst.


---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

12 kommentarer:

BGAN sa...

Fin von Trier-känsla i fotbollssvekvensen.

stationsvakt@gmail.com sa...

bgan: Tack. :-)

Maria sa...

Oj... jag åkte förbi Skogås förra veckan... och jag kan ha tappat några envisa baciller från min jäkla förkylning... förlåt!

stella sweden sa...

Du är så duktig på att göra videos!
Jag haaargjort en men fååår inte lägga ut den...

(filmade mannen när han satt på toa med två små svinpälsar klängandes på sig)

...suck..livet ääär örättvist!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: När jag kommer och inspekterar din hall ska du få tillbaks dem.

stella: Mäh! Filma nåt annat då.

Maria sa...

Åååhhh... du är chevalierisk du! Jag ska göra Marlene Dietrich-salongen klar under semestern med lite hjälp av en viss mamma och en viss pappa... SEN får du komma över och återlämna det som är rättmätigt mitt!

Maria sa...

Stella: Det är faktiskt modärnt att lägga ut toalettbestyr i offentligheten!!! Shoot Girl, shoooot!!!

stationsvakt@gmail.com sa...

maria: Då får det bli så.

stella sweden sa...

Jag veet Maria...men alla tycker inte så...även om alla själva har fotat sig på toan...
Suck!

Anonym sa...

Tack för midsommarfilm, Johnny!
Svårflirtade hästar! Väldigt sammetsöm röst du har...Låter du likadan när du flirtar med fruntimmer?!?
Är det ödehus??
Dum fråga... :-)
M v h Molly Ginger.

Anonym sa...

Lite David Lynch stuk över det. Speciellt dvärg...barnet där i början och slutet.
Hade du klippt om den lite så att fotbollen studsade iväg och sedan ladugården så hade det blivit lite som Blair Witch Project.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Tack. Nä, flirtar med fruntimmer gör jag inte. Det skulle vara att göra reklam för mig själv, och det är nåt jag aldrig har klarat av.

gester: Det korrekta ordet är kortväxt, tror jag, eller möjligen småväxt. Killen heter Martin, och är en jag känner. Supercool kille. Men jag fattar David Lynch-kopplingen.