tisdag, september 30, 2008

Hur åstadkomma detta?

Kan inget om rss egentligen. Kan inget om gadgets eller widgets heller. Kan framför allt inget kod och sånt. Skulle vilja kunna - men orkar inte lära mig. Som tur är finns enkla verktyg och generatorer på nätet, såna som låter en slippa lära sig. Men ett verktyg har jag inte hittat:

Jag skulle vilja lägga upp en widget/gadget på min blogg. I den skulle artiklar/ord från Wikipedia slumpas fram, antingen varje dag eller efter varje reload. Och det skulle vara ord/artiklar som jag har valt ut, och som jag har skrivit in i koden.

Är det någon som känner något verktyg som kan åstadkomma detta?
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Sorry att jag kluddar i din blogg.
Jag tog bort gadgetarna jag kikade på, de funkade inte så bra...

Hittade sättet att syna koden, men fattade noll *S*

stationsvakt@gmail.com sa...

Lasse: Det brukar vara mitt problem - att det blir för svårt att fatta. :-D