måndag, september 08, 2008

Nightmare at 20,000 Feet

Nightmare at 20,000 Feet är antagligen den allra kändaste historien från The Twilight Zone, åtminstone har jag fått för mig det. Den fanns med på 80-tals filmversionen av serien, och var faktiskt helt okej. Här är originalet (uppdelat i tre youtube-filmer):





Huvudpersonens känslor och reaktioner inför det han är med om påminner faktiskt lite om mina egna när jag flög till Rom (En minut in här).
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 kommentarer:

Martin Klasch sa...

Det bör ju kanske påpekas, trots att jag inte är någon Trekie, att det är William Shatner i huvudrollen.
Han är jäkligt bra som den där gamle toppadvokaten med alsheimer (eller vad det är) i den där tv-serien vad den nu heter eller vad det var hur det nu var. Det är sent. God natt.

stationsvakt@gmail.com sa...

p-e: Shatner är alltid bra (på sitt eget lilla vis). Det är Boston legal du menar.