onsdag, oktober 22, 2008

Fakta

Nå, nån karriär att tala om har jag väl inte lyckats producera, fram till dags dato, men jag brukar tänka att vad fan gör det om hundra år ... eller ens 50. Däremot har jag åstadkommit en hel del annat sedan anno domini 1964, det år jag föddes. Under dessa (Ca.) 1394496000 sekunder jag har levat har jag:

Låtit 116208 tusen liter blod passera genom mina ådror (medelst 1627 millioner hjärtslag).

Bidragit till växthuseffekten genom att andas 139450 tusen liter luft.

Och hade jag gett fan i att klippa mina naglar en endaste gång hade jag kunnat stå nedanför treans hopptorn och petat på dem däruppe med mina tre och en halv meter långa naglar.

Och förresten har jag skrivit mellan sex och sjutusen bloggposter också.

Just det datumet jag föddes, fast på andra årtal, föddes ett antal kändisar. Här har vi tre av dem:

kändisbilder.

Vill du kolla upp liknande saker om dig själv kan du kolla här.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

stella sweden sa...

Tack nu har jag nått o göra när jag ligger sjuuuk o har sååå tråkigt!

(även om de tillhör kategorin onödigt vetande så var det just vad jag behövde, att någon annan tänker för mig)

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Vad bra. :-)

Anonym sa...

1964 var faktiskt det bästa året i 1900 hundratalet med ett fåtal utvalda individer som fått se världen rusa framåt i en hisnande fart med mängder av intressanta och för all del spännande och skrämmande ögonblick.Annat än dagens såkallde utbrända tjugoåringar ... man tar sig för pannan över denna ynkliga generation ha ha .... mean smile :)

PelleTrix

Anonym sa...

Som tankvärda exempel på vad en 64 tvingats genomleva är t ex följande länkar :

Things in life of a 64 Part 1

Things in life of a 64 Part 2

Things in life of a 64 Part 3

Things in life of a 64 Part 4

Things in life of a 64 Part 5

Things in life of a 64 Part 6

Things in life of a 64 Part 7

Så nog har man fått sin beskärda del av ...... och inget tajfs heller längs vägen.Tuggade taggtråd och pissade eter.Det var tider det ha ha .... Reload. :)

PelleTrix

stationsvakt@gmail.com sa...

pelleTrix: Jag kan bara hålla med. 1964 stod landet på topp.