tisdag, oktober 28, 2008

Fantasi i krävandet

Minns ni den där bloggaren som krävde 100 000 spänn av sina läsare - annars skulle han sluta blogga? Det var den här. På fem dagar fick han inskickat till sig över nittio tusen. För lite, egentligen, men han fortsatte i alla fall.

Vilken makt.

Och samtidigt - vilken dålig fantasi.

Jag menar - pengar. Jag kan förstå att om jag hade den bloggmakten, då skulle skulle jag också ha bett om pengar. Men det beror rätt och slätt på att jag är en riktig fattiglapp som ser en hundring som skillnaden mellan liv och död. Hundra-tusen-kronors-krävaren var nog inte riktigt så fattig. Antagligen - fast jag vet inte - hade han säkert en bra och normal ekonomi.

Om jag hade en bra och normal ekonomi så skulle jag inte kräva pengar för att fortsätta blogga. Istället skulle jag lägga ut den här lilla videokursen ...



... och säga: "Jag slutar blogga om jag inte inom en vecka har fått skickat till mig minst 350 videos där mina läsare gör just dessa moves. Och inget löjl med slöjor för ansikten och dolda identiteter - det ska synas vem som dansar och det ska slängas upp på min blogg sen, helt oredigerat. Annars slutar jag att blogga."
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 kommentarer:

stella sweden sa...

Hahaa! Vicken tuuuur att min plastigalillajävlaskitvideokamera vägrar o starta!

Tur för dig alltså så slipper du se!

Och tur att du inte menar det utan ifall bara!
Att om....osv...

Anonym sa...

Testa den motsatta varianten istället Johnny.
Om du får 100.000 slutar du blogga.

Fast om jag skall vara riktigt ärlig, du lär aldrig få in de pengarna :-)

Men jag vet andra som skulle få det.
Det är bara att gå tillbaka två inlägg hos dig så finns det en klar kandidat. Och du menar jag inte tyskungen.

John Eje Thelin sa...

Jag skulle grna bidra till en fond för att få Erixon att sluta bloggljuga.

stationsvakt@gmail.com sa...

stella: Köp nu en vanlig billig Canonkamera som jag har. Sen är det bara att filma på.

urban: Vi kan enas om det här. Att om nån erbjuder 100 000 - ja då gör man i stort sett vad som helst. :-)

john: Ja jag vet knappt vad han skriver om över huvud taget.

John Eje Thelin sa...

Erixon är en Bushrunkare som påstår sig vara rebell, trots att han lydigt rapar upp den amerikanska högerns vinklingar på allt. Han är - vänligt uttryckt - måttligt begåvad skribent (han kan t.ex. inte så grundläggande saker som att skilja på "sin" och "hans" i en mening). Vidrig typ som dessutom råkar vara obegåvad - visserligen är han vänlig nog mot omvärlden att alltid bära fluga, så att det syns på långt håll.

Anonym sa...

Måste man ha såna kläder? Måste magen synas? Fan jag får ångest bara av tanken.

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Haha .. fast nu försvinner ju i alla fall runkmotivet i några år. :-)

brockman: Som det skulle stå på mina mynt om jag bleve kung: Er ångest - Min belöning. :-D