fredag, oktober 17, 2008

Tuff byggnad

Jag läser att dataspelsbolaget EA har gjort en undersökning om vilka byggnader i Europa som är snyggast respektive fulast. Tydligen blev köpcentret Bullring i Birmingham vald till den fulaste byggnaden i hela storbritannien. Klart man blir nyfiken på hur det kan se ut. Tja, jag vet inte det jag ... jag tycker att åtminstone den här biten av byggnaden ser ganska tuff ut. Lite Giger tycker jag.

Köpcentret Bullring i Birmingham. Bild via uussst.ru.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

2 kommentarer:

Daniel sa...

Engelsmännen är världens mest konservativa folk vad gäller arkitektur. Med råge.

Att de förfäras över den där organiska metallklumpen är därför inte alls konstigt. Själv tycker jag att de ser rätt cool ut. Så länge man inte river klassiska byggnader på löpande band anser jag att de flesta städer världen över skulle behöva lite mer innovativ arkitektur.

stationsvakt@gmail.com sa...

terra: I england gör de visst om gamla kyrkor till discon. Möjligen lite kulturskymning.