fredag, oktober 24, 2008

Två dokumentärer att titta på

Ernst-Hugo Järegård.Framåt juletid kommer en dokumentär om Ernst-Hugo Järegårds liv att visas på tv (24, SSvD, kvp), och den vill man ju inte missa. Det är tio år sedan han dog nu, men det känns verkligen inte så. Det känns som typ för ett par år sedan. Vissa människor lämnar den känslan efter sig, att de liksom fanns helt nyligen, och liksom fortfarande är rätt aktuella. Min farfar lämnade även han den känslan efter sig, by the way.

En annan dokumentär - som du kan se redan nu - är: The Confessions of Robert Crumb från 1987. Väl värd att offra 55 dyra minuter på.


via
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla in: Skånska Mord 1885 - Veberödsmannen - SWE - Crime - Klassiker!

Verkligen jättebra. Har alltid varit svår att få tag på. Hyra eller ladda ner. Fanns på TPB förr. Ej nu tror jag.

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0091967/

Anonym sa...

Jag håller med. Jag är ofta osäker på om är död eller inte. Så han dog alltså för tio år sedan? Konstigt.

stationsvakt@gmail.com sa...

rvs: håller med. den är grym. men som du sa - torrent healthen är alltid väldigt dålig.

ullah: Sjätte september 98 dog han, läste jag.

Anonym sa...

YES, Skånska mord är mkt bra!
Suck , är det verkligen 10 år sedan Ernst-Hugo dog?
M v h Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: tio år sedan. Nu är han på samma ställe där de ännu ofödda vistas.

John sa...

Jag skrev en gång ett utkast på en tv-serie som SVT Drama köpte in. Ernst-Hugo hade gått med på att spela huvudrollen och kom in till vårt kontor en gång och gjorde en genomläsning av manuset, två gånger i sträck. Det är fortfarande en av mitt livs stora upplevelser. Att serien aldrig blev av gör nästan ingenting efter det.

stationsvakt@gmail.com sa...

john: Mäktigt!!