lördag, november 29, 2008

Den fanns

Spotify är jävla bra. Jag satt framför'n och sökte på måfå. Fick för mig att: - Fan, undras om signaturen till den där gamla tv-serien 'Lära för livet' finns; gör den bergis inte. Men se, det gjorde den. Den var förvisso inte alls lika bra, tung och ödesmättad som stationsvakt modell tretton år hade uppfattat den, men det var ändå rätt kul att höra'n igen. Jag läste om'en, låten, på Wikipedia:
... och titellåten till Carin Mannheimers TV-serie "Lära för livet". Både låten och TV-serien blev kritikerrosade. Bandet ville att låten skulle ges ut på singel men det var Nacksving inte intresserat då bolaget uppfattade singlar som alltför kommersiella. Låten kom dock med på samlingsalbumet "Fristil" ...
Tack än en gång för Spotify, mymlan.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

12 kommentarer:

Anonym sa...

Spotify är helt underbar. Min dotter brukar somna till det. Har nog aldrig lyssnat så mycket på olika musik som med spotify.

Johny nu har jag uppdaterat min blogg och har nytt tema. Riktigt trevligt.

stationsvakt@gmail.com sa...

Bengt: Ditt tema var finfint

Anonym sa...

Bakläxa - du skulle ha länkat så hade jag inte behövt ägna flera sekunder på att leta själv. Fyyy dig!

;-)

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Jag hade tänkt göra det, men så kände jag mig taskig mot de som inte hade spotify.

Anonym sa...

Jo, tänk hur handikappad man var innan man fick Spotify:-)

stationsvakt@gmail.com sa...

mrarboc: Ja, på kort tid har den blivit viktig.

John Eje Thelin sa...

Spotify bra? Allvarligt?

Varannan sökning jag gör ger uselt svar. Här är listan:

IQ (rätt biografi, fel band), Momus (bara senaste skitskivan - av 16 stycken!), Eyestrings (noll), Last Shadow Puppets (noll), Sparks (Saknar cirka hälften av sina skivor, inte minst comebacken Lil Beethoven), Elbow (bara senaste skivan), Neotropic (noll), It Bites (bara första två skivorna), Jakko Jakszyk (bara senaste skivan), Vegas (helt fel band), Pendragon (en studioskiva, en live), Aztec Camera (bara tre skivor - och bara en som Roddy Frame), The Herbaliser (bara tre låtar!), Blue Nile (inte den senaste), Happy Rhodes (noll), XTC (ingen skiva efter 1992), Eleven (en enda skiva), Echolyn (noll), Pure Reason Revolution (en låt), Roger Joseph Manning Jr (en låt), Jaga Jazzist (noll), Mr Bungle (bara första plattan), No-Man (bara senaste plattan), King Crimson (bara fyra studioskivor, resten samlingar och liveskivor)

Kom igen, King Crimson! Inte Thrak, inte Vroom, inte Happy With What You Have to be Happy With, inte LIzard, Inte Red, inte Discipline. Det är ju löjligt.

Pch sen skickar den ingen info till Last.fm heller, och då går det ju extra fetbort.

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Skickar info till Last.fm - Vad ÄR Last.fm egentligen? Det har jag aldrig fattat.

John Eje Thelin sa...

Last.fm håller ordning på vad man spelar och tillhandahåller diverse stastik kring det.

http://www.last.fm/user/teaflax/overview

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Men var finns musiken, låtarna?

John Eje Thelin sa...

Var som helst. På min bärbara dator, på min externa hårddisk och i undantagsfall (för min del, i alla fall) på last.fm:s servrar. Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår frågan.

stationsvakt@gmail.com sa...

John: Det jag menar är: Är det ett ställe som liksom länkar till musik som finns överallt på nätet, eller ligger musiken i speciella servrar och kan laddas ner av användarna?