tisdag, december 23, 2008

Beskrivning

Det finns många olika och målande beskrivningar av hur goda ätbara saker kan vara. Det vanligaste är väl antagligen: "Skitgott!". Mer ovanligt kanske "Det är så gott så att änglarna gråter" är. Ja, det finns otaliga varianter.

Men man lär sig något nytt varje dag. Jag kollade på Svt-programmet "Dom kallar oss artister", och där beskrev Nina Persson hur god maten är på restaurang Peter Luger.



Just den varianten var ny för mig.
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Jag har en kompis som använder det uttrycket hela tiden. Det är lite farligt, för när man hör det så ofta blir det helt normalt, och då är risken att man börjar använda det vid fel tillfällen...

Anonym sa...

Skulle nog titta lite på deras matsedel före jag gick in där för att äta.

Anonym sa...

Undrar vad för slags såser de serverar...?

stationsvakt@gmail.com sa...

saom: Aha, så det fanns. Jag trodde det var nåt amerikanskt hon hade lagt sig till med, och översatt till svenska.

Urban: Haha :-).

Magnus: Urk. :-D