onsdag, december 17, 2008

Ett monster?

I Malmö pågår det tydligen nåt slags islam-relaterat bråk. Man skjuter raketer mot polisen. Jag orkar inte sätta mig in i saken sydsvenskan skriver om, utan uppehåller mig istället vid bilden som illustrerar artikeln.



Bilden är rätt liten och håller egentligen inte för att förstoras upp. Dessutom är den tagen med blixt i mörker mot något vitt. Det är svårt att få till en bättre variant av den, i alla fall om man sitter utan Photoshop. Men jag gör ett försök.



Men vad i helskotta ... vad ÄR det? Han, om det nu är en han, ser ju för tusan ut som ett monster taget från en gammal skräckfilm (se såna här, förresten). Jo, visst förstår jag att han har nåt vitt på huvudet och över hakan, och att ansiktet blir vitt av blixtskenet, men fan, jag blir rädd av att se på'n. Jag tänker på jordbävningen i skåne, typ att ett gäng såna har sluppit lös från nån underjordisk grotta när marken skalv.

(Jobbiga kommentarer om mångkultur undanbedes)
---
Läs även andra bloggares åsikter om ,

4 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Är det jultomten?

stationsvakt@gmail.com sa...

Pseudo: Kanske snarare en kukuxklanare som har duschat med huvan på.

Peter sa...

Jag tycker han ser ut litegrann som "Santo"...

stationsvakt@gmail.com sa...

Peter: :-) Ja faktiskt:
http://es.wikipedia.org/wiki/El_Santo