söndag, januari 04, 2009

Grodkungen

Här, här och här är exempel på att jag gillar att vrida och vända och ställa bilder mot varandra. Varför? Jo för att det alltid - det är helt oundvikligt - blir till någonting intressant. Idag var jag ute i snön och kylan och plåtade lite; grästuvor, hål i marken, berg och nån random förbipasserande.

Jag dubblerade en tuva och ett hål, och ställde dem horisontellt mot varandra. Tuvan fick bli hår och hålet fick bli ögonhålor. En från en bergknalle utskjutande annan tuva fick bli mun, och några människor på isen fick bli ögon. Tillsammans bildar de en figur jag döpte till grodkungen.

Grodkungen

Jag photoshop-pulade lite me'n, typ inverterade honom med mera, och då stängde han av nån anledning munnen och såg plötsligt mindre läskig ut, men desto mer pösmunkig.

Grodkungen
---
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

10 kommentarer:

Christina sa...

Himla roligt helt enkelt, men jag håller inte med dig om att han ser mindre läskig ut med stängd mun, snarare tvärtom.
Sånt där är väl jämförbart med den där berömda bläckplumptesten antar jag.

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

HAHA!
Grodkungen!

/Klaus

Plastfarfar sa...

Yes! Gänget i Gölen på pricken!

stationsvakt@gmail.com sa...

Christina: Jag gillar verkligen såna där bläckplumpar. Och moln.

K-P B: Quack! :-)

Pf: Man kan finna grodor i allt. :-)

Anonym sa...

Liknar han inte Crazy Frog litet grann? På nedre bilden?
Det är bara jag i min familj som tycker att Crazy Frog är gullig. Mina döttrar påstår att jag inte fattat hur snuskig han är.
:-) Molly Ginger.

stationsvakt@gmail.com sa...

Molly: Och jag har inget förhållande till crazy frog alls.

Baronessan sa...

Så skickligt! Och vilken tur att det bara var fejt för hade jag sett något liknande i skogen hade jag nog gjort på mig.

stationsvakt@gmail.com sa...

Baronessan: Men de finns där, de där varelserna, man ska inte vistas i skogen efter mörkrets inbrott.

Ludmilla sa...

Mycket snyggt skapat!
Det jag funderar över mest är varför reklamen i inlägget hänvisar till "Livskamrat...?"

stationsvakt@gmail.com sa...

Ludmilla: Av nån skum anledning annonseras det ofta om sånt hos mig. Inte vet jag, men det känns inte som om min blogg utstrålar nån kärlekstörst direkt